Panasonic LUMIX GX7 Limited Edition Pack zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Panasonic LUMIX GX7 Limited Edition Pack zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Vladdermuis 19-08-2014

Deze camera gekocht in december 2013, na het lezen van diverse publicaties. Zag hem bij HAFO Den Haag als LEP. Leuke kit met dito lenzen. De cameratas is helaas alleen geschikt voor de 50mm lens en met een 14 - 42mm lens heb je zowel de 20mm lens als de tas niet nodig. Overbodige luxe dus. Alhoewel de 20mm lens op zich, lijkt mij, van een betere kwaliteit is. De camera heb ik hoofdzakelijk gekocht vanwege de kwaliteit en de vele mogelijkheden. Daar zit echter ook een probleem, althans bij mij. Ik ben door al die mogelijkheden nog steeds niet gewend aan dit toestel, dat mij telkens weer voor problemen stelt die mij zelfs in de winkel, op hun advies, tot een fabrieksreset noopt. De problemen die ik heb wil ik niet allemaal benoemen maar de hoofdoorzaak er van is het formaat van de camera body en de vele instelknopjes. Je kunt de camera alleen zonder problemen vasthouden bij de lens voor zover dat mogelijk is. Als je de camera op een andere manier vasthoudt en de camera staat aan, dan raak je onherroepelijk een knopje aan en op het moment dat je wilt fotograferen blijkt er een andere instelling te zijn en is de snelheid van bediening er uit. Dus even snel een fotootje is er niet bij. Als je rechtshandig bent dan houdt je de camera rechts vast en tijdens het fotograferen blijkt je middelvinger voor de AF-lamp te zitten. Je bent dus constant bezig met hoe je de camera vasthoudt. Op dit moment is er een probleem met de bediening van de cursorknoppen, Links, rechts, boven en onder. Reageren niet. Dit probleem is niet te vinden in de handleiding. Resetten helpt niet. Fabrieksinstelling kan ik niet vinden. Winkel heeft te weinig specifieke ervaring dus ben ik hopelijk aangewezen op een antwoord in een forum. Wees voorzichtig met het batterijklepje, dit is erg kwetsbaar. Vergeet niet de bijgeleverde zonnekap te verwijderen als je gaat flitsen met de popup flitser, die veroorzaakt schaduw in de rechter bovenhoek. Voor wie niet gefrustreerd raakt van dit soort zaken is dit voor alsnog een mooie camera. ik blijf oefenen. Voor de duidelijkheid, ik bezit en werk ook met een Canon 60D.